Måndag: Utbildning??

Jag är väldigt sugen på att utbilda mig till målare. Snickare skulle också vara kul! Jag är världens mest flickiga prinsesstjej med tussetuss och gullegull och allt rosa fluffigt glitter man kan tänka sig osv osv... Iaf när jag var liten. Många lsom känner mig åter förvånade när jag säger att jag vill bli billackerare, målade eller snickare. Typisktmansdominerade yrken. Visst vill jag bli designer också, men just nu känns der mer rimligt och logiskt att kanske inrikta sig på något av de äldre hantverksyrkena. Min morfar är utbildad målarmästare och min pappa utbildade sig också en gång i tiden till målare... Känns lite trist att gå i deras forspår. Det är roligare att gå åt ett helt annat håll. Fast samtidigt så kan jag inte tänka så. Jag har lovat mig själv att inte låta någon eller något bestämma över mina beslut. Större delen av min släkt har genom åren trott att jag ska bli sömmerska eller någon form av designer/skapare. Dom har jublat och sagt att jag är precis som mamma och går i hennes forspår... bla bla ... bla!! BLÄ! Inget ont mot min mamma eller hennes beslut och val här i livet (love u momy!). Men det är så fruktansvärt tråkigt att hela tiden bli liknad eller jämförd med någon annan. Jag vill bara vara jag och bara bli jämförd med mig själv!

Det skulle kanske vara kul att bli maskinförare. I alla fall att prova på.. Men jag skulle med ganska stor säkerhet tröttna efter ett kort tag. Inspirationen till att bli maskinförare har jag fått av min pojkvän/sambo som kör bl.a dumper, hjullastare och ibland lastbil. Han föddes till att bli maskinförare och meka bilar. Som min kusin sa till min bror när han retade henne för att hon var tvungen till så många körlektioner (ber om ursäkt för språket i förväg..!) : "du föddes f*n med bilen i ar*let". Med andra ord, vissa har lätt för vissa saker och vissa har lätt för andra...

Tappade tråden lite. Det är svårt att veta var man ska vända sig för att få rätt information och utbildning.. Förslag someone?


Kommentarer
Postat av: ingrid

GO for it girl!du kan bli precis vad du vill...LOVE YOU TOOO/mom

2008-04-27 @ 16:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback