Tisdag: Det blev lugg...

Jag var väldigt missnöjd när marcus hämtade mig i bilen för nogra dagar sedan. Jag hade klippt lugg och mådde inte bra över det! Kände mig som en hydda i håret, såg ut som en iaf! Som tur är har jag snabbväxande hår, idag är det någon cm längre. En cm är inte så mycket, men för en lugg gör det mycket! Gjorde blonda slingor också, ser vårfräscht ut. Men jag funderar på att ge hela håret en omgång med en toning. Det ger fin glans och färg! Var på kryssning förra helgen! Min födelsedagspresent från marcus. De hade massa rea i sin Tax free. Passade på att köpa dyrt puder, hårinpackning och glansspray.

Jag rekomenderar starkt att ta hand om sitt hår nu när solen börjar titta fram igen! Tänk att du ska kunna göra solkatter med håret (lätt överdrift), så blankt ska det vara! Gå till frisören och gör en ordentlig genomklippning, ta hellre lite för mycket än för lit. Bort med alla kluvna och torra hårtoppar! Gör en närande hårinpackning som du låter sitta i några timmar medan du tvättar, tittar på tv, läser gör manikyr eller vad du nu pysslar med. Känns några timmar som lång tid kan du leta upp en bastu att sitta i med hårinpackningen i håret i några minuter. Torka håret och plattånga det (använd värmeskyddande pray eller liknande), pricken över i:et är glansspray i en lätt dusch och använd händerna eller en kam för att få ut det i hela håret (ha inte i för mycket, en eller två duschar räcker för mitt hår. Det är mellanlångt och ganska tjockt). Voila! Ett blankt och fint hår!


Något som jag är noga med är att borsta håret. Borsta håret innan du tvättar eller blöter det. Borsta det igen när du har balsam i håret och sen igen innan du låter det torka. Borsta innan du går och lägger dig och när du vaknar. Om du kammar eller borstar håret försiktigt men ofta hinner du inte trassla till det eller bygga upp svårare tovor som sliter sönder håret när du sen ska reda ut dem. Börja vid topparna och arbeta dig uppåt!


Kommentarer
Postat av: Evamy

Hej! Kul blogg måste jag säga! Är kompis med marcus madde (umgicks faktiskt förr med marcus me lite grann) och hörde att ni gjort om massa i lägenheten.. Skulle gärna se lite bilder från den om du skulle ha lust att lägga ut de. Se om man får några tips :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback