Torsdag: Skynda - fynda - secondhand!

Igår var jag helt inställd på att ta bussen ner på stan efter jobbet. När jag kom hem var jag trött och hade helt tappat lusten. Istället hamnade jag på soffan och tittade på sjunde himlen. Efter en stund ringde min kompis Alma och drog med mig ut på secondhand shopping. Lika roligt varje gång! På det första stället vi var på ("Fyren" vid livets ord, nyöppnat) fyndade jag en väska/necessär (stavning?) av märket Dior. I princip oanvänd! 25 kr!! Helt klart prisvärd. Jag är 99% säker på att det är en äkta, med tanke på hur välsydd den är och att det står Christian Dior även på själva "handtaget"till dragkedjan. (ett bra tips, kopior finns det gott om, men i princip ingen kostar på att efterhärma dragkedjan och liknande smådetaljer)..

Jag har fläskat på mig lite, gått upp två storlekar i jeans i runda slängar. Mina 25" är på gränsen för små så jag behövde (/behöver) ett par nya jeans. Jag lyckades fynda ett par nästan exakt likadana svarta jeans som ja redan har (kalla mig tråkig) , bara storleken större, på Röda korsets secondhand. 40 kr fick jag ge för dem! Jag betalade ca 500kr för mina gammla i butiken. Riktigt kap! De här jeansen är dock lite vidare längre ner på benen, inte stuprör som mina tidigare. Ska ta in dem lite. det är nyggare med smalare ben på jenas till skor med klackar tycker jag! Men smaken är ju som baken... som tur är!

För ca en vecka sen fyndade jag en svart (äkta) läderväska för 35 kr, också Röda korset. Den är numera min favvoväska!

En hyllning till secondhand!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback