Lördag: Hemmakväll

Ms syrra och hennes kille B kom över på middag. B är hajj på datorer så han hade fått äran att fixa min under veckan. Direkt när han kom hit ficka han sätta tänderna i Ms dator också. Vi har precis fått internet och M han inte vara ute i mer än en timme så hade datorn blivit nersunkad i virus! Skit!! Men det var en enkel match för kämpen B. Får se om min dator flyter på bättre nu. Lånar Ms tills imorgon! Ska passa på att hämta en brandvägg på väg ut till hans föräldrar också så att vi inte åker på samma skit igen!

Har 100 mb uppkoppling! Tar 7 minuter att ladda ner en film! GULD! Vi blev tvugna att köpa nytt nätverkskort till datorn, det som satt i vad bara på 10 mb.. Inte s¨mycket att hänga i granen! Fast jag och M hade världens oflyt!! Som sagt spärrade jag mitt bankkort förra helgen (fick ett nytt igår, fast koden kommer inte förrän om en vecka!!), när M skulle betala med sitt kort i kassan funkade det inte. Kortet hade gått ut och banken hade inte skickat något nytt!! Helt otroligt!! M fick åka till posten idag ,för alla banker var stängda, för att ta ut pengar. Men allt fixade sig och här är jag nu och surfar som en Gud! Fast vi behöver srömma upp minnet på båda datorerna en aning så blir det 100% njutning att surfa. Det segar lite pga det... Fast man ska ju inte klaga ! image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback