Tisdag: Mitt arbetsrum - en inblick i vardagen

Jag kommer inte sakna det här rummet. Jag har en "arbetshörna" i ett lite större rum som består av ett skrivbord med trasiga lådor. Framför mig har jag ett trasigt skivbordsunderlägg föreställande uppsala stad, en svart telefon med en massa knappar och lampor, en stor gammal dataskärm som står på en dator som inte är ikopplad.. den la av när jag hade jobbat här i ca 3 veckor. Jag har också en väldigt gammal räknemaskin, en såndär med "kvitto" som kommer ut om man trycker på en knapp. Den springer alla och knappar på och bryr sig inte alls om det stör mig mitt i ett telefonsamtal (måste gnälla lite). Väggen är tapetserad med både handskrivna och datorskrivna A4-papper där det står vad man får göra, måste göra och inte får göra blandat med massa telefonnummer till olika företag och personer. Den enda lila färgklikken som finns på väggen består av en kalender med bilder tagna världen över och min jacka som är upphängd på ett häftstift.. det finns inga krokar (gnälla igen). Till vänster om skrivbordet står en ca 12 cm hög bänk med blåa plastbackar på där jag sorterar reservdelar som ska ringas ut till kunder. och till höger står en dammig dator precis under fönstret där jag på dagarna blickar ut mot en liten grå parkering. Fönsterna sitter precis i markplan, så därför måste jag ha ett par gråa persienner som man ser lite igenom nere hela dagarna. Annars ser alla som går förbi utanför rakt in. Detta gör att parkeringen som redan är tråkigt grå ser ännu gråare ut! Eftersom rummet ligger på ena hörnet av huset så är det fönster längs hela ena långsidan och en kortsidan, även över halva väggen inne i huset är det fönster ut mot butiken och korridoren där de andra sitter. Nu förstår jag hur ormarna känner sig i ett terarium! Det blir verkligen ingen privacy här...
Bakom mig ligger Kajsa i en rosa välvadderad korg som jag har tagit med hemmifrån. Även fast hon har en fin och skön säng plats och massor av leksaker så känns det ändå jobbigt att behöva ta med henne hit. Allt känns så skitigt och det ligger saker överallt. Bakom hennes korg står det massor av bröte och maskiner som ska lagas. Arbetshörnan tar upp ca 1/5del av rummet, resten tas upp av alla maskiner o. dyl.
Om jag behöver friskluft kan jag öppna ett fönster i rummet... ut mot parkeringen... (gnälla). Det drar in rätt så mycket avgaser eftersom att fyrislundsgatans trafik passerar bara några meter från fönstret (parkeringen är INTE stor). Plus att de andra som jobbar här röker inne vid verkstan. Där har de alltid den stora porten öppen, vilket gör att det blir korsdrag och all rök hamnar här. Dessutom står det iband människor och röker utanför dörren till butiken, hos vem hamnar röken då??! Jo här (gnäller befogat). Som sagt: jag kommer inte sakna det här rummet!

New life here I come!

Kommentarer
Postat av: tjing

Var jobbar du? (jobbade)

2007-05-23 @ 18:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback