Torsdag: Min bästaste kompis sen 20 år tillbaka

Jag har en kompis som heter Erica. Jag har tänkt på henne varje dag under en lång tid eftersom vi inte har träffat varanda på mer än ett år. Det spelar ingen roll hur långt eller kort det är emellan, när vi träffas är vi fortfarande liak bra kompisar. Vi i stort sätt bodde hos varandra när vi var små. Jag och min familj var då bosatta i vattholma precis som hon.  Det var bara någon minuts gångavstånd mellan oss. De bor på en stor herrgård med pool så vi var nästan alltid hos henne på sommaren. Sen tvåan på gymnasiet har vi bara tappat kontakten mer och mer. Hon flyttade till deras lägenhet i stockholm för att gå sista året och jag stannade kvar och tog studenten i Uppsala.
För ett tag sen när jag satt och rensade numemr på telefonen råkade jag av misstag ta bort hennes nummer! Efter att ha försökt allt så chansade jag och skickade ett mail. Hon svarade!! (Det vara bara några dagar sen) Hon är fortfarande kvar i stockholm. Det kändes skönt att höra från henne. Man blir ju orolig att det skulle ha hänt något annars! Men slutet gott allting gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback