Häxan från portobello av Paulo Coelho





"HUR FINNER VI MOD ATT FÖLJA VÅRT HJÄRTA
 - OM VI INTE ENS VET VILKA VI ÄR?"


"Athena, huvudpersonen i Häxan från Portobello, föds i Transsylvanien och blir av sina adoptivföräldrar för till Beirut. När kriget bryter ut flyttar hon till London.
Men vem är denna mystiska kvinna?
Hennes historia berättas av de människor som kände henne."



Athena berör många människor i sitt liv, både positivt och negativt. Alla dessa människor har i boken intervjuats av författaren som sen bundit ihop berättelserna till en fantastisk historia om personen som kom att kallas Häxan från Portobello. Det var fantasktiskt att få läsa den nakna sanningen om kvinnan som fick så många att både älska och hata henne.
Jag dras alltid till verklighetsbaserade böcker. Stundom var det svårt att förstå att boken handlade om en verklig person och berättades av andra människor lika verkliga som jag själv, mest p.g.a de bisarra och obekväma situationer som uppstod under handlingens gång. Men med lite eftertanke och reflektion kunde jag inse att även mitt liv kunde upplevas nästan lika obekvämt och bisarrt som Athenas. Hon var inte omänsklig, men kom ändå att kallas för häxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback