Blev så arg!!

Alexandra berättade om ett inlägg som hon skrev på sin blogg för ett tag sen om en sjukligt överviktig kvinna. Hon hade uttrykt ur illa hon tyckte om det och fick då många arga kommentarer från läsare som tyckte att hon klankade ner på de som var överviktiga. Direkt kände jag att jag blev väldigt irriterad. Hade hon fått lika många arga kommentarer om hon hade lagt ut en bild på en kvinna som var kraftigt anorektisk och sagt att det var äckligt? Att vara kraftigt överviktig eller kraftigt underviktig är båda en form av ätstörning och sjukdom och borde bemötas på samma sätt. Jag personligen blir lika upprörd av båda sjukdomstillstånden! Det är helt sjukt hur samhället har format folks åsikter. Jag kan uppleva att många tycker en person som är överviktig är det synd om och en person som är underviktig ser folk upp till eller klankar ner på av ren avundsjuka i många fall. Det är helt absurt...!


Kommentarer
Postat av: alex

tack för att du är på min sida gumman!!!! jag ska snart lägga in ett inlägg på en underviktig tjej. se hur det bemöts ska bli jätte intressant. Ses snaart ! tack för idag vännen!! PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback