Några måsten för händerna i varje badrumsskåp

För en stund sen höll jag på att förbereda mina naglar för att bli målade. När jag öppnade badrumsskåpet och kikade in såg jag lite saker som jag verkligen skulle sakna om jag inte hade, några MÅSTEN i mitt badrumsskåp. Det första som jag kom att tänka på var nagelborsten. Hur skulle jag klara mig utan att kunna skrubba igenom händerna ordlentligt efter att jag kommer hem från jobbet eller har städat. Det samlas så extrent nycket bakterier under naglarna som inte ens tvål och vatten kan ta bort, men jag försöker inbilla mig själv att nagelborsten tar bort det värsta!
Det andra var nageltången (använder det islättel för en sax) och nagelfilen.. Det säger sig nästan sig självt! Tänk dig en dag i en butik där du hela tiden använder händerna och naglarna slits av och skivar sig. Du får vassa hörn som fastnar i allt du rör. Vad skulle du göra utan en nagelfil och nagelklippare?
Något som jag inte skulle klara mig utan, som en tredje sak, är nagellack. Jag har naglar som lätt skivar sig och går av. Om jag inte hade något nagellack skulle mina naglar upphöra att existera! De skulle fortsätta att gå av tills det inte fanns något mer kvar..
Handcreme, eller bara NÅGON creme, är något som jag behöver fler gånger varje dag. Så mycker slitage som jag utsätter min händer för varje dag gör dem väldigt torra. Jag använder vanlig HTH på dagarna, om jag jobbar använder jag en annan fetare creme och innan jag går och lägger mig kan jag till och med smosa mig med fotcreme som får verka över natten om det är riktigt illa!


image142

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback