Pilgrimsresan av Paulo Coelho

"Driven av en önskan att uppnå självinsikt och förstå livets gåta ger författaren sig ut på en resa som ska komma att förändra hans liv. I denna originella och tankeväckande roman får vi följa hans väg längs den mytomspunna pilgrimsleden till Santiago de Compostela.

På den longa vandringen genom de spanska landskapet utsätts han för hårda prövningar som lär honom att sanningen och det extraordinära alltid återfinna i det enkla. Här formulerar Paulo Coelho för första gången den filosofi som han har gjort till uppgift att förmedla till läsarna.

Pilgrimsresan, som är Paulo Coelhos första bok, är en nyckelroman som har kommit att prägla hela hans författarskap. Den skrevs 1987, före världssuccsén Alkemisten.

Paulo Coelho är född i Brasilien och är idag en av världens mest lästa författare. Hans böcker har översatts till fler än 60 språk, utgivits i 150 länder och sålts i över 80 miljoner exemplar."




Den här boken är en av de bästa jag någonsin har läst. Den fick mig att tänka på ett annat sätt och se vardagen, och allt vad den innehåller, med helt nya ögon. Eftersom att jag egentligen inte är någon bokmal blev jag glatt överraskad över hur snabbt jag sögs in i handlingen som på nolltid spelades upp framför mina ögon. På nolltid var resan över och för första gången i mitt liv önskade jag att en bok hade varit längre! Jag rekomenderar starkt denna självbiografiska "feel-good" roman till er alla!

image86

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback