Smörgåstårta på menyn

Jag har bestämt mig för att ha lite fika imorgon ändå, det blir liksom ingen riktig födelsedag utan tårta. Först visste jag inte om jag skulle orka ta hem gäster eftersom det har varit så mycket att hinna med de senaste veckorna. Men utan uppvaktning skulle jag liksom missa min egen födelsedag... och det skulle ju inte vara så kul!
På tårtan tänkte jag ha någon form av tonfiskröra, ägg och räkor med citron, gurka och dill som dekoration. Sounds good huh! Jag är inte mycket för legymsallad eller rökt lax som alla slänger på sina tårtor.
När jag fyllde 18 gjorde vi nå fruktansvärt gora smörgåstårtor. En med räkor och en med rostbiff! MUMS! Rostbiff hade varit gott att ha på tårtan nu också, men det kostar duktigt med pesetas. På den gamla goda tiden var det pappa som stod för plånboken och nu är det min pluska det brinner i istället! Det är väl en del av att bli vuxen antar jag =)
21 känns som en väldigt onödig ålder att fylla tycker jag.. När man fyllde 15 fick man köra moppe (och blev byxmyndig), 16år fick man börja övningsköra, 17år var man bara ett år från 18, 18år fick man röja på krogen, 19 år var man bara ett år från 20 och hade kommit in i krogsvängen och 20år så fick man börja handla på systemet själv.
Men 21?! What is that!?

image158

Hör det till vuxenvärlden att man nästan glömmer hur gammal man är och att man ens fyller år?

Kommentarer
Postat av: Alex

Men hallå 21, du kommer ju in på krogen i USA. inte för att man är där varje dag precis men ändå hihi :) pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback