Soldusch

Efter att jag agerat stylist och makeupartist drog jag med mig Alex ner på stan för att ta en soldusch och göra lite småshopping.

En soldusch går till enligt följande:


Du går in i ett rum fär det står någor som ser ut som en stor duschkabin. Där får du en extremt snygg plastmössa, för att inte få en massa smet i håret, och heta mäklartofflor. så att det inte ser ut som att du har trampat i chokladpudding när färgen börjar komma. Det är väldigt viktigt att man smörjer in torra områden på kroppen, typ armbågar, knän, fötter och händer. Kom ihåg att hålla andan under de 7 sekunder som prayningen sker. Jag blir alltid lika nervös när jag ska kliva in i den där duschen.. Det är inte direkt någon angenäm upplevelse! Många tror, liksom jag första gången, att det ska komma ett lätt flöde av solspray och sen var allt klar. Men ICKE! När man trycker på knappen låter det som att någon drar igång en fet byggfläkt precis brevid dig och ett tjockt moln kommer och attackerar dig från alla håll. Varmt är det inte heller! Av ren reflex drar man ett djupt andetag och spottar och fräser en stund efter. Sen ska du dra på deg plasthandskar och smörja ut allt klet över hela kroppen. Det finns också en sprayflaska på sidan om där du bättrar på de områden där duschen har svårt att komma åt (insida lår och under armarna).
Själva duschningen skulle man kunna vara utan, men man fpr se det som att man just blev en erfarenhet rikare!
Resultatet blir strålande!!

Det som inte dödar det härdar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback