Solig promenad och harjakt..

Jag, Kajsa, Veronica och Smilla tog en långpromenad i förmiddags igen. Kajsa ska löpa snart så jag vågar knappt ha henne lös längre! När vi kom in i en liten skogsdunge chansade vi och kajsa fick röja fritt i några minuter. Hon tog då tillfället i akt att jaga hare. Som en blixt stack hon efter det stackars djuret, hon har inte chans att komma i kapp som tur är. Jag skrek och ropade på henne för att försöka avbryta jakten och få henne att komma tillbaka till mig.. men icke! I någon minut kunde jag se hennes vita svans långt bårta, sen var hon försvunnen. Jag och Veronica gick och ropade på henne i några minuter och jag kände oron komma krypande. Precis när jag trodde att hon verkligen hade sprungit bort fick veronica syn på den lilla vita svansen komma studsande inne bland träden. Hon hade halva skogen med sig i kalufsen och den stickade koftan. Gud så skitig hon var! Efter det fick hon gå kopplad resten av promenaden..

image105

Koftan blev alldelse lerig på magen.. Sånt man får räkna med, speciellt när det gäller kajsa!

image106

Spana in skitiga tassarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback