Dagens klantarsel

Allt börjar med att jag får ett ryck att plocka ihop i lägenheten. Byrån i hallen hade som vanligt blivit överbelamrad av diverse reklam, kvitton, husnycklar, småpengar och hudcremer m.m. Där hade vi också ställt en kaktus som vi fick av Ms mamma. Jag tänkte att den skulle få stå lite ljusare så jag sög tag i krukan och vände mig om för att gå in i köket. Precis när jag kommer till dörröppningen gör kaktusen en volt och landar på köksgolvet. I fallet drar den med sig två tredjedelar av all jord i krukan ut på golvet. På en fjärdedels sekund hade jag böjt mig ner för att ta upp kaktusen, som tur var hann jag hinna tänka "kaktus = taggar, taggar= vasst". Hushållspappaer tyckte jag var det ultimata att plocka upp en vass kaktus med, så jag trampar över all jord genom köket till bänken brevid micron där pappret alltid står, men bara för att inse att det inte var där. Det hade jag tagit med ut till vardagsrummet där jag hade ätit lunch. Jag trampar tillbaka genom jorden ut till vardagsrummet, hämtar en bit papper och plockar upp kaktusen. Eftersom den praktiskt taget inte har några rötter och därför inte sitter speciellt stadigt i krukan får den stå på diskbänken lutad mot kaklet. Pappret hade fastnat i taggarna så det fick sitta kvar på kaktusen.
Jag drog ut dammsugaren i hallen, tog tag i stickkontakten och drog till för att dra ut sladden. Pang! Så handen stenhårt rakt in i luftrenaren bakom mig. Gjorde ganska ont, men jag bestämde mig för att inte bli arg över det. Istället slog jag på dammsugaren som i sin tur skrämde katten så att han sprang rakt in i soppåsarna så att de välte. Påsarna hade jag själv ställt där i förmiddags för att inte glömma bort att gå ut med dem. Nu hade jag alltså en inpapprad kaktus på diksbänken, en liter jord på köksgolvet, ont i handen och sopor i halva hallen.... Suck. Jag började i alla fall med att dammsuga i köket. När jag kom förbi kylen ända bort till köksfönstret hörde jag hur det började falla ner saker bakom mig. Då hade luften som blåser ur dammsugaren blåst ner alla papper och magneter som satt på kylskåpsdörren. Samtidigt som jag vänder mig om för att se vad det var som föll ner råkar jag dammsuga upp en plasficka som ramlat ner från matbordet. Det blir stopp i dammsugarslangen...


image324


Jag lessnar på allt och sätter mig vid datorn för att blogga om det och skratta åt mig själv!

Kommentarer
Postat av: veronica

hahahahaha

Postat av: mamma

Vad ser du månde?

2008-05-07 @ 20:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback