Ännu en dag

Solen sken lite smått i morse (förmiddags?) när jag vaknade. M hade åkt till jobbet för att vara borta ända tills på torsdag kväll och jag kunde inte undgå att känna en viss ångest. Jag vet inte varifrån den kommer eller varför, men den är där helt klart. M har tagit med sig min kamera för att fota grävarn till företagets hemsida, så den kan jag inte leka med heller för att fokusera på något kul. Skaparnerven har krypit och gömt sig för tillfället så något mer måleri blir inte av än på ett tag.
Att bero på skapa så sydde jag nya gardinkappor till vardagsrummet precis innan helgen. Blev riktigt nöjd (hade ju kunnat visa bild, men som sagt så har M min kamera...). Hittade tyget på Himlas utförsäljningslager. Mörkbrunt linneaktigt..
Vi, jag och M, hade finbesök i helgen av två goda vänner som kom och åt middag. Det var riktigt mysigt. Var hos dem förra helgen och åt. Börjar nästan bli tradition! Köpte bil gjorde vi också, i lördags. En vit V70 Diesel (otippat, ni som känner mig eller känner till lite om min kära sambos intresse är garanterat till 100% INTE förvånade) från -98. En gammal taxi, så den hade ju rullat några mil. Jag känner mig absolut nöjd med köpet, allt är bättre än den fallfärdiga 7.40n. Arbetar på att M ska göra sig av med de andra bilarna också, känns lite onödigt att de bara står och blir sunkiga när man faktiskt kan tjäna några lappar (med lappar pratar jag inte parkeringsböter, fast det kanske skulle vara ett efftektivt sätt att få honom att göra sig av med bilarna om Ms föräldrar börjar sätta böter på dem där de står och tar plats på deras tomt).
Planerna för dagen än ännu oklarar. Ikväll däremot ska jag och min kära far träffas och laga middag tillsammans. Det ser jag fram emot!

Nu ska jag gå och värma mitt te..

I´ll keep in touch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback