Fredag: Brasiliansk vaxning - så här går det till

Igår var jag som sagt och vaxade mig, jag fick mycket beröm för att jag inte skrek. Hon som vaxade mig frågade flera gånger om det verkligen inte gjorde inte. "Jo det gör det!" svarade jag gång på gång. Det var låååångt ifrån det skönaste jag har varit med om. Först använde hon samma vax som hon hade använt på benen på de områden som var lättast att komma åt. Sen använde hon ett grönt varmvax som hon smetade på i ett tjockt lager och lät stelna något. Det såg ut som en grön stearinkaka! Efter det fick hon rycka loss en fick för att sen kunna rycka bort hela kakan. Det som var bra med det vaxet var att det inte fastnar alls i huden utan bara i håret. Håret som hon inte fick bort med vax ryckte hon med pincett. Då var hela området ganska smärtbedövat.

Hela upplevelsen var rolig, lite smärtsam, men över lag bra! Jag kommer absolut göra det igen, kanske inte brasiliansk men iaf bikinilinjen och övriga kroppsdelar...

Kommentarer
Postat av: Veronica

jag ska banne mig också prova..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback