Fredag: ...Fötter och händer, händer och fötter...

Varje vår är det samma sak. Solen får mig att kliva ut ur bubblan och se att det faktiskt finns fler delar på kroppen än bara håret och ansiktet som behöver tas omhand! Nämligen händer och fötter. Främst när det var en man på modellbilder.se, där jag är medlem, som undrade om jag ville ställa upp för ett betaljobb för en sida som hade fetich på fötter. Jag borde ha avböjt, men istället svarade jag inte alls.. Väldigt oproffsig, men vadå?!! Då gick det verkligen upp för mig att mina fötter är i allmänt dåligt skick. Stackars fossingar är nästan mobbade av resten av kroppen. Tyvärr hör jag inte till de som kan skylta med ett vackert par fötter precis. Raka motsatsen. Jag har sen födseln haft nageltrång på X antal tår. När jag föddes fick jag nämligen operera alla tånaglarna och även göra ett ingrepp på höger stortå i tonnåren. Därför är nu mina stortånaglar helt olika till form och storlek. Jag drar mig helt klart för att använda skor med öppna tår! Självklart försöker jag till och från att snygga till de små tosserna men det känns ibland som att det är ganska förgäves. Jag fick faktiskt en kommentar när jag var och vaxade mig att jag hade "väldigt smååå tånaglar". Men det var tydligen bara gulligt... Troligt! Lilltånaglarna slutar typ vid nagelbanden, alltså i princip obefintliga... man det är ju... "gulligt"!
Dit jag ville komma var i alla fall att jag starkt överväger att boka tid för manikyr och framförallt pedikyr!
Jag måste bara tillägga att jag aldrig har varit och gjort pedikyr för att jag hade på gränsen till "pedikyrskräck" ett tag pga smärtorna i mina tår. Men nu är den tiden förbi och en ny era börjar...

image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback