Torsdag: Träningskort!!

Jag vill så gärna börja träna igen, förstår inte varför det ska vara så svårt att bara komma igång. Är jag vl ig¨ng så flyter det oftast på. Igår kväll när jag gick ut med Kajsa sprang jag en kortis med henne. Jag orkade förvånansvärt mycket ändå. Blev förvånad eftersom jag trodde att jag skulle ramla ihop av andnöd bara vid tanken! Men se så fel man kan ha. Jag ska verkligen börja jogga igen! Jag äger ett par fina joggingskor som i stort sätt bara har varit använda på löpband.
Det är mycket träning som man kan göra själv hemma utan gymkort, men vissa muskelgrupper tycker jag är svåra att träna. Mage, rygg, armar och til viss del ben kan jag lätt träna hemma, men när det komer till rumpa och en ordentlig genomkörare av låren så känner jag mig ganska lost. Tips?! Har en studsmatta, men det tar med på magen, rygg , vader och kondition tycker jag. Märkte stor skillnad på stabiliteten runt fötterna och upp till knäna efter att ha hoppat studsmatta varje dag i ca 2 veckor. Ska uppta det igen, enkelt. hoppas ca 3 minuter samtidigt som jag tittar på tv.

Here I go again! =)

Kommentarer
Postat av: Veronica

heeej!
Om du har tid i eftermiddag så kanske vi kan ta en promenad med våra små djur?

Postat av: Evamy

Om du står upp och sen böjer benen så du som sitter i 90 grader och sen upp igen ger bra träning för låren och rumpan. Jag får iaf träningsvärk! Och det är något vi jämt kör på fotbollsträningarna.. Hoppas du fattar hur ja menar! Ser typ ut som att du ska sätta dig på toa ungefär och tänk på att ha ryggen rak!

2007-05-03 @ 15:40:56
URL: http://evamys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback