Race i rallybussen

Efter två veckors sjukskrivning är det skönt att komma ut och se något annat än lägenheten hemma. M hade fått i uppgisft av sin chef att hämta hans rallycrossbil i Torsby nära den norska gränsen (ca 40 min från uppsala). En dagsresa genom Sverige, från kust till kust i princip.. Eftersom så många mil bakom ratten kan bli ganska så drygt så kan det ju vara lite trevligt med sällskap tyckte M och bjöd med mig. Det hade säkert varit roligare för hans del om någon kompis som hade mer intresse av bilen som vi skulle hämta hade åkt med. Men nu var det mitt i en arbetsvecka och alla andra var upptagna med sitt. Vi skulle åka i hans chefs lyxiga "rallybuss", det kändes ganska upplyftande eftersom jag inte hade någon vidare lust att åka genom landet i våran skrotiga 740.
allt som allt reste vi 92 mil den dagen fast vi egentligen skulle ha åkt ca 80 mil. M råkade svänga lite fel någon stans på motorvägen och innan vi viste ordet av var det närmare till Göteborg än till Uppsala. När vi väl kom fram lyckades vi åka för långt på den smala grusvägen (som mer såg ut som lervälling) och fick vända, vilket är lättare sagt än gjort med den bussen, och åka tillbaka ungefär en mil. Nästa steg var att koppla på kärran och få upp bilen på den. Bilen ville inte starta och kässans bromsar hade fastnat på höger sida. Great! Men vi lyckades och hemfärden blev smärtfri, bortsätt från väsken i rumpan efter att ha suttit så länge!!

Jag roade mig med att skriva upp roliga namn på olika platser som vi passerade. Självklart är de bara roliga beroende på hur man läser dem.. men här kommer några:

Trångstad
Gökby
Aplungsåsen
Bråten
Kroppkärr
Välsviken
Skattkärr
Liksåsen
Myggbo
Våtsjön
Vintrosa
Vela

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

tråkigt att vara sjukskriven :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback