Torsdag 13/1 - Fredag 14/1

Dagen börjar kl 06.00.
Upp ur sängen för att fixa kläder och smink etc. inför en arbetsdag. startar en tvättmaskin samtidigt som jag hänger upp den rena tvätten. Morgan vaknar och vill upp.
Avbryter påklädning och tvätt för att börja fixa frukost med en gosig 15kilos älskling på ena höften.
Nej, säger morgan och vill inte äta.. Nehe, säger jag och trilskas.
Efter ca en timme är frukosten i bådas magar.
Städa undan frukost, plocka i och ur diskmaskinen för andra gången denna morgon.
Hoppar i mina kläder och avslutar sminket. Byta på Morgan och på med rena kläder.
Tömmer tvättmaskinen, hänger tvätten och startar en ny maskin.
Dax för ytterkläder. Skit! Morgans overall är inte torr sen jag tvättade den igår kväll. Får bli tvådelat idag, men inser att pojken vuxit som satan. Byxorna för små, hängslena för korta. Aja, får gå ändå!
I med Morgan i vagnen efter ca 20 minuters påklädning av diverse ytterkläder.
15 min promenad till dagis. Lämnar barn och vagn och fortsätter för ytterligare 30 min promenad till jobbet.
Framme 9.35. 10 min tillgodo!
jobbar egentligen till kl 18, men kommer ifrån lite sent. Går hem på ca 20 min. Är hemma vid 18.35... Äter middag byter på Morgan. På med hans pyjamas för natten följt av gos med snutte och fåret. Äntligen sitta ner en liten stund!
Han somnar i mitt knä så jag bär in honom i spjälsängen.
Dax för tvätten igen. Vika det torra, upp med det blöta och in i maskin med det smutsiga.
Sen är det dax diskbergets tur (hur tusan han detta komma hit?! Ingår tallrikarna celldelning undrar jag smått för mig själv..)
Tvättar och hänger två maskiner på kvällen och diskar två maskiner (liten bänkdiskmaskin.
kl 23 kommer Morgan springandes till mig och gråter. Vet inte om han är vaken eller inte. Lyfter upp, tröstar och stoppar i nappen. Lägger honom i sängen brevid M.
Diskmaskinen piper, plockar ur och i med nytt.
Orkar inte duscha, tvättar bara ansiktet, borstar tänderna och går och lägger mig. Klockan är då ca 23.10.
Drömmer mardrömmar hela natten och vaknar på dåligt humör kl 6.55. Klockan ringer 7.00. Morgan vaknar direkt och kramas. Det värmer mitt mammahjärta och humöret blir genast bättre. Han håller mig i handen och förklarar att han är kall om fötterna. Jag hämtar strumpor och morgonrock.
Börjar tömmer diskmaskinen, i med nytt.
Fram med frukost.
Äta.
Byta blöja.
Tömma tvättmasking, vika det torra, i med der skitiga...
På med ytterkläder. Skit, raggsockor och vagn kvar på dagis.
Sätter Morgan på en fäll i pulkan. Går 15 min till dagis, lämnar barn och pulka. Tar med vagnen hem.
Och nu sitter jag här och skriver av mig. Saka vilken sekund som helst hoppa in i duschen och göra mig klar för att jobba till kl 20.15. Är väl hemma vid ca 20.45 ikväll.
Men först ska jag ladda om tvättmaskin och diskmaskin ytterligare en gång..

Jag har absolut dragit slutsatsen att jag verkligen får skylla mig själv att jag inte lagt manken till och tagit körkort. Att jag vill ha två tvättmaskiner och en torktummlare när flyttar till hus och att en stor diskmaskin är ett måste!

Självklart tvättar jag inte såhär mycket varje dag. Men eftersom jag har ledig helg nu vill jag slippa göra sånt och bara vara ledig.

Det ska bli så skönt, för nu är jag trött...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är duktig du Josefin, som orkar med allt det där plus det jobbet vi har (du vet som jag att det är det roligaste jobbet ever men kanske inte det lugnaste alla gånger :) ) beundrar dig som orkar vara mamma samtidigt! Beundrar alla på jobbet som orkar vara mamma samtidigt!

2011-01-16 @ 11:01:10
Postat av: emmie

du är en kämpe :D Bampadabampadaaaaaaa!!stålmamman!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback