Onsdag: HICK! 20 år, där går gränsen!

Nu är man 20 fyllda. Blev uppvaktad på morgonen av Pappa och lillasyster med tårta och paket. Dom ringde på dörren vid kl 07.15. Jag hade redan varit uppe en stund och kände mig ganska pigg. Syster däremot såg inte riktigt lika övertygande ut! HAHA!
Tårtan var väldigt god, bakades vid 4 snåret samma morgon (Ska hem sen och äta en bit till btw). Eftersom vi var på teater igår så kommer hela tjocka släkten och firar ikväll ist. Ringde precis och beställde en 16 bitars blåbärsprinsess. Blir riktigt sugen när jag tänker på det!! ÅH GUD SÅ GOTT! Har massa chokladmuffins och bullar hemma som väntar också. MUMMA!
Fick presentkort på Systemet av pappa, klockrent!! Visste inte ens att det gick att köpa. Har fått en plattång, ett frisörbesök och en riktigt bra sport-BH också (väldigt uppskattat med tanke på hur dyra dom är! Likaså att gå till frissan). Ska få min present från syster idag.. tror att det är skorna som jag fick prova. Då blir jag väldigt glad!! Jag vet inte exakt vad det är som jag får av M. Eller jag vet att vi ska resa, men jag vet inte var eller hur. Han ger små ledtrådar hela tiden. Jag ska packa en väska, ta ledigt på måndag, jag kommer kunna använda både polo och bikini, vi kommer behöva bilen och jag kommer vara med honom från det att jag kommer hem från krogen på Fredag. Jag tror att det är en kryssning eller en spahelg. Riktigt nice isf.

Äntligen har vi rensat på balkongen. Tog bort det sista vid elva igår kväll/natt. Grannarna måste ha trott att vi hade styckmördat någon eller nåt.. Gick med två stora sopsäckar var som vi skickade ner från balkongen för att sen släpa iväg i mörkret mot bilen. Marcus har fixat bord och stolar till balkongen också. Vi jagade trätrall här om dagen, förbannat dyrt överallt! Plus att man skulle få såga en massa för att få det att passa. Efter mycket om och med fick M en snilleblixt att ringa en kompis som jobbar på en brädgård. REDAN! Där hade dom självklart någon trall som var löjligt enkel att lägga och ganska billig. Så sån får det bli! (fast när det blir är en annan femma)
När vi skulle få upp möblerna på balkongen (vi bor längst ner) kom vår galna vaktmästade med sin lilla traktor och hjälpte oss. Riktigt crazy människa, men en riktigt glad prick. Han sa att vi har rätt att ta ut 500 kr från föreningen om vi vill måla om på balkongen. You bet I will!!! Jag ska krama föreningen på varje öre jag kan få, är fortfarande grinig för att dom klagade på min hund när grannens hund skiter mitt på gräsmattan och inte får så mycket som en tillsägelse (hon plockar inte ens upp efter lopphögen!). Hela granskapets hundar får minsan rastas fritt, men om Kajsa sätter tassarna på asfalten utanför då blir det ett jävla liv! Jag ska ta ett snack med ordföranden när tillfälle ges. Känner hur det killar i hela kroppen, blir så arg. Hatar att bli orättvist behandlad. Om inte min hund får gå utanför porten så ska ingen göra det. Får en gå får alla gå. GaaaH!

Köpte en jäkla massa blommor i helgen. Hela vardagsrumsfönstren fulla. Känns som att kliva in i en djungel nästan (lätt överdrift) Det blir inte lika mycket insyn då och bättre luft, kostar smultron dock...


Kommentarer
Postat av: katie

Grattis vännen på födelsedagen! Har köpt en present till dig, vad kul det ska bli att träffa dig på riktigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback