Fredag: Fotograf - TFP

I Onsdags surfade jag runt på modellbilder för att försöka hitta en kvinnlig fotograf som också är uppsalabo. Jag kände mig väldigt besviken över hur få kvinnliga fotografer det fanns. Tyvätt verkar det vara mest manliga fotografer som satsar mycket på efterarbetet också. Visst ger efterarbetet en viss förskönad bild av verkligheten. Fast samtidigt är det lite det man är ute efter när man söker en fotograf. Annars är det enkelt att fota sig själv eller be en kompis fota med en vanlig kamera.
Varför jag är ute efter en kvinnlig fotograf beror på att jag inte har fotats av en kvinna förrut. En kvinnlig fotograf vet kanske mer hur den kvinnliga kroppen fungerar och kan kanske därför komma med nya idéer och vinklar?
Jag fotar TPF (=time for print), alltså ej betaljobb... än...! Jag är ååå sugen på nya fotografier! Alla idéer är välkomna!


Hör gärna av dig om du vet någon som fotar eller om du själv fotar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback