Idag har jag varit så duktig så duktig

Mamma, jag och Kajsa gjälpte syster och Tompa i deras nya lägenhet. Vi fick fantastiskt mycket gjort! Jag kan känna nu i efterhand att jag kanske tog lite för några vilopauser. Är helt död.

Bebisen i magen skrämde blivande moster med så hårda sparkar att hon fick hålla emot gråten. Ingen överdrift. Vilken chock hon fick när hon la båda händerna på magen. Stackarn.

Ikväll blir det färdiglagad fiskgratäng från frysdisken till middag. Den kommer dock inte vara fryst när jag äter den, kan nog finna kraft att ställa in den i ugnen ska ni se! Är inget fan av färdiglagade rätter, men fiskgratängerna är faktiskt goda! Till och med så att M äter
dessa, han som aldrig annars äter fisk.


Fiskgratäng Räksås 350g

Ingredienser:
Vatten, renskurna filéer av Alaska Pollock 29%, potatis pulver (med stabiliseringsmedel E471, E450), vegetabilisk olja, skummjölk, vispgrädde, lök, räkor 1%, salt, morötter, modifierad stärkelse, palsternacka, vetemjöl, äggula, tomatpuré, socker, dill, räkpulver, skaldjursextrakt, glukossirap, jästextrakt, fiskextrakt, stärkelse, fiskpulver, druvsocker, aromämnen (med sojasås), kryddextrakt. Salthalt: 0.9%. Läs alltid på förpackningen, innehållsdeklarationen kan ha ändrats.

Näringsvärde per 100g:
Energi 500kJ/120kcal, Protein 6.5 g, Kolhydrat 10 g varav sockerarter 1 g, Fett 6 g varav mättat fett 2.6 g, Kostfiber 0.7 g, Natrium 0.4 g

Bild och info


Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: tack så mycket!

Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

ja visst är det :)



/ En tjej i storstan

2008-12-03 @ 22:42:43
URL: http://entjejistorstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback