Nikon D60 istället?

Har nog kanske ändrat mig när det gäller kameran. Pratade lite med Veronica och vi är båda lite oroliga över hur fotoprestandan påverkas av själva videogrejen. Jag kommer ändå inte ha kameran att filma med liksom! Hon rekomenderade en Nikon D60 istället, började kolla lite på den och det är nog kanske ingen dum idé! Dessutom hade de ett killer erbjudande på den på onoff.. Nästan ett måste alltså! Tror till och med att jag kanske har övertalat M att ge mig den i julklapp. Eller i alla fall ge mig ett bidrag till kameran i julklapp. Vet inte hur länge erbjudandet varar bara..Vill ju slå till så snart som möjligt på grund av det. Typiskt att de inte skriver ut något slut-datum!
































Bild

Kommentarer
Postat av: Nisse

Hej!



Fick ett e-postmeddelande om att du lagt in en kommentar på min 'gamla' fotoblogg, den nya är blider.ngn.nu



Men, det knepiga är, att din kommentar inte dyker upp i själva inlägget...

...nu kom jag på vad det kan vara. Det kan vara detta med sommartid/vintertid. Misstänker att din kommentar 'visar' sig om en stund :)



Och, hela vintern går jag och längtar till våren och värmen och allt liv som då sprudlar och kommer fram.



Jag blir avis när jag förstår att du går i köpa-kamera-tankar. Även om jag nu har en så vill jag ha en till.., en SONY a350. Mest beroende på att jag har en SONY a100 och har tre objektiv.



Jag skulle vilja ha ett nytt 'eget' hus till makroobjektivet. Men, var är pengarna!?



Samt, jag tycker du resonerar rätt, onödigt att betala för en 'finess' som man troligtvis inte kommer att använda.



Då är den fysiska storleken på den s.k. CCD'n viktigare. Ju större desto bättre.



Du får ut mycket bättre bilder av en s.k. fullformats-CCD med 12 Mpix än från en mindre med samma antal pixlar.



Tack för din kommentar och lycka till med kamerainvesteringen.

Postat av: ullis

Just den där bilden du kommenterade på är tagen med en Canon eos 300D, resten är med en vanlig Nikon 5900 :) Tack förresten!

2008-12-02 @ 22:12:24
URL: http://eldrimner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback