Vår lilla älskling i magen!

Nu har både jag och M kunnat känna var i magen bebisten ligger. Det är inte alltid det går, störst chans är på morgonen precis när jag vaknat. Eftersom jag ofta sover på sida (rygg är inte lika bekvämt länge och på mage är uteslutet) så blir det att bebisen glider ner på samma sida som jag sover på eller att liten spjärnar emot om jag har legat så för länge. Imorse vaknade jag på vänster sida, men hade en hård bula på högersida av magen . Då hade liten lessnat på att ligga på vänster sida och pressade sig stenhårt mot höger. Jag låg och kände på den lilla bulan ganska länge. Den var kvar även fast jag bytte ställning och la mig på rygg.
I söndags vaknade jag och kunde känna  "bulan" för första gången. Hela magen var mjuk som vanligt förutom på höger sida där liten låg. Jag vände mig så att jag låg på vänster sida och sen la jag mig platt på rygg igen, då hade liten glidit över till vänster. Det var helt fantastiskt!!! Jag har könns lite rörelse i form av diffusa sparkar tidigare, men det har ändå varit svårt att avgöra om det är bebisen eller inte. Det här var verkligen första gången som vår lilla guldklimp gjorde sig till känna ordentligt!

image68

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback