Alkemisten av Paulo Coelho


"Bara vid sällsynta tillfällen utkommer en bok som kan förändra läsarnas liv fullständigt. paulo Coelhos Alkemisten är en sådan bok. Men än 30 miljoner exemplar sålda världen över har den redan etablerat sig som en modern klassiker.
Alkemisten är den magiska historien om Santiago, en andalusisk herdepojke, som följer sin dröm om att finna en av världens dyrbaraste skatter. Från sitt hem i Spanien reser han till marknaderna i Tanger och genom Egyptens öken till ett livsavgörande möte med alkemisten.
Historien om de skatter som Santiago finner på sin väg lär oss den viktigaste av alla visdommar: att lyssna till sitt hjärta, att förstå tecknen på livets väg och framför allt följa sina drömmar.
Alkemisten är en av vår tids mest sålda böcker, den har översatts till 56 språk och utgivits i 156 länder."


Pojken Santiago är en herde som följer sina får över de andalusiska bergen.
Han följer en återkommande dröm om att finna en skatt och får undertiden uppleva de mest fantastiska saker. Under hela boken
Det var en ögonöppnare att läsa den här boken. Undertiden som jag läste boken tänkte jag ofta på gånger som jag lyssnat till mitt hjärta och min intuition och att det visat sig vara riktigt! Även efter att jag läst ut boken finns den kvar i mitt huvud som en liten vägvisare, liksom Pilgrimsresan.

Genom de två böckerna som jag nu har läst av Paulo Coelho har hans sätt att skriva tagit mig med storm. Aldrig har jag läst ut några böcker så fort och fortsatt törsta efter mer. Jag ska se till att få tag i resten av hans böcker och kasta mig över även de!


Här är tittlarna på de återstående böckerna:

Djävulen och fröken Prym
Veronika bestämmer sig för att dö
Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät
Elva minuter
Zahiren
Häxan från Portobello

Mamma sa idag att hon hade sätt en av hans böcker på en bokrea någon stans. Hon skulle köpa den om hon hittade på den.. håller tummarna!



image155



Keep on readin' ... oh yea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback