bla bla bla

Vaknade vid kl 4 i natt/morse och kunde verkligen inte somna om!
Precis när jag började försvinna in i drömdimman igen drog ett jäkla billarm igång på parkeringen utanför huset.
Sen skulle M upp till jobbet, så hans klocka ringde några gånger.
Kände mig bitter att jag hade lyxen att ligga kvar i sängen, men inte turen att få utnyttja lyxen till att sova...

Lyckades somna om vid 6 tiden för att sen gå upp strax efter 7 för göra lilleman färdig för dagis.
Till min lycka såg jag att det var asfalt så öångt ögat kunde nå. Jippi, jag kan cykla med Morgan till dagis!
Trodde jag ja.. Det mitt öga inte såg från lägenheten var vägen Gud glömde. Vattentäckt tjock is hela vägen till dagis. Jag fick gott leda cykeln med min redan onda axel.
Om jag kände mig bitter vid 4 i morse var det bara förnamnet mot den promenaden. Men jag tvingade mig själv till att låta glad mot Morgan som babblade på om traktorer som blinkade.
Han blev överlycklig av att få träffa kompisarna på dagis.

På promenaden hem pressade jag undan bitterheten och bestämde mig för att nu fick det vara nog av allt det negativa.
Det ska ju ändå vara snö, is och blask i några veckor till.

Idag jobbar jag 15-20.15. Värsta slackertiden!
Har hunnit med en hel del här hemma idag när jag varit helt själv.
Städat, tvättat och diskat. Har fått för mig att jag ska tvätta ALLT som går att tvättas här hemma. Har i princip bara duschdraooerierna och sovrumsmattorna kvar. annars har jag nor gått varvet runt. Så himla skönt att verkligen städa grundligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback